سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پایان نامه آقای علیرضا مردانی تحت عنوان "بررسی مدل تاثیر محتوای تعاملی بر کیفیت یادگیری" ذیل نظر دکتر سعید روحانی انجام و دفاع گردید.

 

یکی از چالش های مطرح در یادگیری الکترونیکی بکارگیری رویکرد تعاملی است. استفاده از این رویکرد موجب می‌شود که فراگیران در فرآیند یادگیری فعالانه شرکت کنند و سطح ابتکار و نوآوری آنها به طور معنی داری افزایش یابد. هدف این پژوهش، شناخت راههای مختلف تعامل از طریق محتوا و سنجش میزان تأثیر این محتوا بر کیفیت یادگیری است. از این رو انواع محتوای تعاملی و نحوه ارائه آنها مورد بررسی قرار گرفت و از میان آنها محتوای تعاملی بر پایه المان های بازی انتخاب گردید. در قدم بعدی با بررسی مفاهیم مرتبط با بازی سازی به انواع روش های استفاده از المان های بازی در تولید محتوا پرداخته شد و محتوایی طراحی گردید که دارای مکانیک های بازی شامل امتیازات، مراحل، چالش ها و تابلوی امتیازات و همچنین دینامیک های بازی همچون پاداش، وضعیت، رقابت و خود بیانگری است، بعد از آن محتوای تولید شده در دانشگاه مهرالبرز مورد ارزیابی قرار گرفت.

یافته های این پژوهش نشان داد دانشجویان، استفاده از محتوای تعاملی دارای المان های بازی، ساده و مفید ارزیابی می کنند و بطور کلی از استفاده از آن راضی هستند. همچنین دانشجویان در استفاده از این نوع محتوا، وجود تناسب بین مهارت خود و چالش موجود در محتوا، افزایش کنترل خود بر فرآیند یادگیری، وجود بازخورد های مناسب در محتوا و مشخص بودن اهداف محتوا، که همگی از نشانه های وجود تعامل سازنده در محتوا هستند را تایید نمودند

 روش جمع آوری اطلاعات در مرحله ارزیابی نظرات، پرسشنامه بوده و از نرم افزار SPSS نسخه 23 به منظور تحلیل داده ها استفاده شده است. همچنین در مرحله طراحی و تولید نمونه آزمایشی از ابزار Articulate Storyline2 استفاده شده است.

بازی سازی




موضوع مطلب :



وبلاگ شخصی
دکتر سعید روحانی
نظرات، نگاره ها و محتوی علمی
درباره وبلاگ

دکتری مهندسی سیستم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 115671