سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

کتاب جدید دکتر سعید روحانی به همراه همکاران در حوزه تخصصی تجارت الکترونیکی در بنادر منتشر گردید

امروزه تجارت الکترونیکی و مبادله الکترونیکی اطلاعات و اسناد مهم تجاری به یکی از خدمات مهم بنادر بزرگ و مدرن جهان تبدیل شده است. این گونه خدمات به صاحبان کالا و سایر ذینفعان جامعه بندری نظیر شرکت های بازرسی کالا ،‌ اپراتورهای بندری- دریایی و غیره... ، این امکان را می دهد تا اسناد و اطلاعات فی‌مابین جهت تکمیل چرخه صادرات و واردات کالا و کانتینر را به صورت الکترونیکی و از هر نقطه و مکان جغرافیایی با شفافیت بالا و مبتنی بر آخرین استانداردها و قوانین جهانی مبادله نمایند و بدین ترتیب ،‌ زمینه بهبود فرآیند لجستیک و حمل ونقل کالا را فراهم آورند.

امروزه بنادر مشهور جهان در آسیای شرقی و یا شمال اروپا ، همگی به چنین زیرساخت هایی مجهز شده اند و به کمک فراهم آوردن زیر ساخت های لازم و سرمایه گذاری بر روی توسعه و بهبود آنها ،‌ زمینه ایجاد بنادر الکترونیکی و تجارت بدون کاغذ را فراهم کرده اند. در این بنادر دیگر شاهد ارباب رجوع با حجم انبوهی از مستندات کاغذی نمی باشیم و اشخاص و شرکت های حقیقی از راه دور و به کمک رایانه ها و تلفن های همراه ، نسبت به ارایه و تکمیل اسناد و همچنین پرداخت عوارض مربوطه اقدام می نمایند.

 

کتاب تجارت الکترونیکی در بنادر

 کتاب حاضر مجموعه ای است که به منظور آشنایی با تجربه های بنادر برتر و پیشرو جهانی در حوزه تجارت الکترونیکی و همچنین ارایه یک مدل بومی جهت توسعه این زیرساخت مهم و کلیدی در بنادر ایران به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب سعی شده با نثری روان و ساده ، ابعاد کامل تجارت الکترونیکی و بسترهای ارایه خدمات الکترونیکی مبتنی بر اینترنت و فضای وب ارایه شود و خوانندگان با مفاهیم کلی در این زمینه آشنا شوند.

 

 فصل های کتاب

 فصل اول : مفاهیم و مدل های تجارت الکترونیکی

فصل دوم : فضای کسب و کار در بنادر دنیا

فصل سوم : نمونه های اجرایی تجارت الکترونیک در بنادر دنیا

فصل چهارم : رویکردهای بین المللی توسعه تجارت الکترونیکی در بنادر

فصل پنجم : مدل توسعه تجارت الکترونیکی در بنادر

فصل ششم : سیستم های جامع بندری ، رویکردی در جهت توسعه تجارت الکترونیکی در بنادر

ناشر: 
اسرار دانش



موضوع مطلب :



وبلاگ شخصی
دکتر سعید روحانی
نظرات، نگاره ها و محتوی علمی
درباره وبلاگ

دکتری مهندسی سیستم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 116081